پیمان اکبری؛ کامران نظری؛ یاسر فرامرزی
چکیده
هدف پژوهش حاضر، پیش بینی وفاداری مصرف کننده از طریق نقش تجربه جریان، ارزش درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکت انجام شد. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و از نوع علی- همبستگی میباشد. ابزار اندازهگیری، پرسشنامههای Guerra-Tamez & Franco-García (2022)، مشتمل بر تجربه جریان؛ توجه؛ تمرکز؛ مفهوم زمان؛ Guerra-Tamez et al (2021)ارزش درک شده؛ وفاداری و Islam et al (2021) مسئولیت ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، پیش بینی وفاداری مصرف کننده از طریق نقش تجربه جریان، ارزش درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکت انجام شد. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و از نوع علی- همبستگی میباشد. ابزار اندازهگیری، پرسشنامههای Guerra-Tamez & Franco-García (2022)، مشتمل بر تجربه جریان؛ توجه؛ تمرکز؛ مفهوم زمان؛ Guerra-Tamez et al (2021)ارزش درک شده؛ وفاداری و Islam et al (2021) مسئولیت اجتماعی شرکت بوده و جامعه آماری پژوهش حاضر مصرف کنندگان نوشیدنی برند ایستک در کرمانشاه در نظر گرفته شدهاند. با توجه به اینکه تعداد جامعه آماری در این پژوهش وسیع و نامشخص است برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران مخصوص جوامع نامحدود استفاده شد که تعداد اعضای نمونه با در نظر گرفتن میزان برآورده شده 384 نفر به صورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شد. جهت بررسی توزیع نرمال بودن دادههای مورد استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و برای تجزیه و تحلیل یافتهها و آزمون فرضیههای پژوهش از مدل معادلات ساختاری از طریق نرم افزار AMOS استفاده شد. نتایج نشان داد که توجه، تمرکز و مفهوم زمان بر تجربه جریان تأثیر معنادار دارد. سایر نتایج نشان داد که تجربه جریان، ارزش درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مصرف کننده در سطح p<0.05 تأثیر معنادار دارد. در این راستا میتوان گفت که این شرکت با بهرهگیری از اطلاعات موجود و در دسترس، تجربه مشتری خود را شخصی سازی نموده و آن را مطابق با نیازهای فردی مشتریان ایجاد نماید. به این ترتیب، مشتریان احساس خواهند کرد که توجه لازم به آنها مبذول میگردد.
پیمان اکبری؛ کامران نظری
چکیده
یکی از مباحث مهمی که در حوزه صنعتی و سازمانی سالهاست مورد توجه مدیران و پژوهشگران قرار گرفته، پدیده بهرهوری نیروی انسانی در محیط کاری است از این رو، هدف این پژوهش طراحی و اعتبارسنجی مدل عوامل موثر بر بهرهوری نیروی انسانی با رویکرد آمیخته است. این پژوهش کاربردی با رویکرد آمیخته متوالی (کیفی -کمی) اجرا شده است. مشـارکت کننـدگان ...
بیشتر
یکی از مباحث مهمی که در حوزه صنعتی و سازمانی سالهاست مورد توجه مدیران و پژوهشگران قرار گرفته، پدیده بهرهوری نیروی انسانی در محیط کاری است از این رو، هدف این پژوهش طراحی و اعتبارسنجی مدل عوامل موثر بر بهرهوری نیروی انسانی با رویکرد آمیخته است. این پژوهش کاربردی با رویکرد آمیخته متوالی (کیفی -کمی) اجرا شده است. مشـارکت کننـدگان مرحلـه کیفـی پـژوهش، 8 نفـر از اساتید دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه بودند که با روش نمونهگیری گلوله برفی و به صورت هدفمند انتخاب شدند. دادههای ایـن مرحلـه بـه کمـک مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری و با استفاده از روش نظریهپردازی تحلیل مضمون، تحلیل شدند. در مرحله کمی نیـز، 156 نفـر از کارکنـان سازمان صمت استان کرمانشاه بودند، که به صورت تصادفی ساده، برای نمونه آماری انتخاب شدند. دادههای این مرحله با پرسشنامه محقق سـاخته گـردآوری و بـا اسـتفاده از مدلیابی معادلات ساختاری تحلیل شدند.بهرهوری نیروی انسانی، به عنوان مضمون اصلی در نظر گرفته شد و مضامین سازماندهنده و مضامین پایه مرتبط با عوامـل نیز شناسایی شدند و روابط میان آنها نشان داده شد. آزمون تحلیل مسیر انجام شده نیز روابط میان این عوامل را تأیید کرد. مدیران منابع انسانی میتوانند با شناسایی مضامین سازماندهنده و تقویت مضامین پایه به افزایش سطح بهرهوری نیروی انسانی خود بپردازند.