کبری صادقی دزکی؛ عبدالقیوم آزموده راد؛ سیاوش علیرضایی
چکیده
مصرف مسئولانه و پایدار یکی از جنبه های مهم توسعه پایدار محسوب می شود که به دستیابی رشد اقتصادی بلند مدت، سازگار با نیازهای محیط زیستی و اجتماعی بستگی دارد. در واقع میزان آگاهی مردم در موراد زیست محیطی و خود آگاهی ذهنی آنها به میزان و نوع مصرف ، مصرف کننده رابطه مستقیم دارد. هر چقدر مصرف کنندگان به مسائل زیست محیطی اهمیت بیشتری بدهند ...
بیشتر
مصرف مسئولانه و پایدار یکی از جنبه های مهم توسعه پایدار محسوب می شود که به دستیابی رشد اقتصادی بلند مدت، سازگار با نیازهای محیط زیستی و اجتماعی بستگی دارد. در واقع میزان آگاهی مردم در موراد زیست محیطی و خود آگاهی ذهنی آنها به میزان و نوع مصرف ، مصرف کننده رابطه مستقیم دارد. هر چقدر مصرف کنندگان به مسائل زیست محیطی اهمیت بیشتری بدهند در مصرف محصولاتی که با آن مغایرت دارد مقاومت بیشتری می کنند و این دیدگاه به طور دقیق ادراک و رفتار مصرف کننده را شکل می دهد پس یک تولید کننده در کنار توجه به مسائل مربوط به مقوله مصرف پایدار باید حتما مواردی که رفتار مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهد را هم در نظر بگیرد. هدف این پژوهش تحلیلی بر عوامل اثرگذار در مصرف پایدار با روش فراترکیب در فروشگاه های رفاه شهرکرد بوده است. این پژوهش به دلیل رویکرد جامع مفهوم مصرف آگاهانه که شث و همکاران ( 2011 ) و لیم (2017 ) ارائه می دهند، تلاش می کند مفهوم ارائه شده را با مطالعه مروری بسط داده و تکمیل کند . از این ر و با در نظر گرفتن دو وجه ساختار ذهنی آگاهانه و رفتار آگاهانه برای مصرف آگاهانه، ابعاد یک ساختار ذهنی آگاهانه که می تواند به بروز رفتار آگاهانه در حوزه مصرف منجر شود شناسایی می شود.
پیمان اکبری؛ کامران نظری؛ یاسر فرامرزی
چکیده
هدف پژوهش حاضر، پیش بینی وفاداری مصرف کننده از طریق نقش تجربه جریان، ارزش درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکت انجام شد. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و از نوع علی- همبستگی میباشد. ابزار اندازهگیری، پرسشنامههای گاریا تایمز و فرانکو گارسیا (2022)، مشتمل بر تجربه جریان؛ توجه؛ تمرکز؛ مفهوم زمان؛ گاریا تایمز (2021) ارزش درک شده؛ وفاداری و اسلام ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، پیش بینی وفاداری مصرف کننده از طریق نقش تجربه جریان، ارزش درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکت انجام شد. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و از نوع علی- همبستگی میباشد. ابزار اندازهگیری، پرسشنامههای گاریا تایمز و فرانکو گارسیا (2022)، مشتمل بر تجربه جریان؛ توجه؛ تمرکز؛ مفهوم زمان؛ گاریا تایمز (2021) ارزش درک شده؛ وفاداری و اسلام و همکاران (2021) مسئولیت اجتماعی شرکت بوده و جامعه آماری پژوهش حاضر مصرف کنندگان نوشیدنی برند ایستک در کرمانشاه در نظر گرفته شدهاند. با توجه به اینکه تعداد جامعه آماری در این پژوهش وسیع و نامشخص است برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران مخصوص جوامع نامحدود استفاده شد که تعداد اعضای نمونه با در نظر گرفتن میزان برآورده شده 384 نفر به صورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شد. جهت بررسی توزیع نرمال بودن دادههای مورد استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و برای تجزیه و تحلیل یافتهها و آزمون فرضیههای پژوهش از مدل معادلات ساختاری از طریق نرم افزار AMOS استفاده شد. نتایج نشان داد که توجه، تمرکز و مفهوم زمان بر تجربه جریان تأثیر معنادار دارد. سایر نتایج نشان داد که تجربه جریان، ارزش درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مصرف کننده در سطح p<0.05 تأثیر معنادار دارد. در این راستا میتوان گفت که این شرکت با بهرهگیری از اطلاعات موجود و در دسترس، تجربه مشتری خود را شخصی سازی نموده و آن را مطابق با نیازهای فردی مشتریان ایجاد نماید. به این ترتیب، مشتریان احساس خواهند کرد که توجه لازم به آنها مبذول میگردد.
پیمان اکبری؛ کامران نظری
چکیده
یکی از مباحث مهمی که در حوزه صنعتی و سازمانی سالهاست مورد توجه مدیران و پژوهشگران قرار گرفته، پدیده بهرهوری نیروی انسانی در محیط کاری است از این رو، هدف این پژوهش طراحی و اعتبارسنجی مدل عوامل موثر بر بهرهوری نیروی انسانی با رویکرد آمیخته است. این پژوهش کاربردی با رویکرد آمیخته متوالی (کیفی -کمی) اجرا شده است. مشـارکت کننـدگان ...
بیشتر
یکی از مباحث مهمی که در حوزه صنعتی و سازمانی سالهاست مورد توجه مدیران و پژوهشگران قرار گرفته، پدیده بهرهوری نیروی انسانی در محیط کاری است از این رو، هدف این پژوهش طراحی و اعتبارسنجی مدل عوامل موثر بر بهرهوری نیروی انسانی با رویکرد آمیخته است. این پژوهش کاربردی با رویکرد آمیخته متوالی (کیفی -کمی) اجرا شده است. مشـارکت کننـدگان مرحلـه کیفـی پـژوهش، 8 نفـر از اساتید دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه بودند که با روش نمونهگیری گلوله برفی و به صورت هدفمند انتخاب شدند. دادههای ایـن مرحلـه بـه کمـک مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری و با استفاده از روش نظریهپردازی تحلیل مضمون، تحلیل شدند. در مرحله کمی نیـز، 156 نفـر از کارکنـان سازمان صمت استان کرمانشاه بودند، که به صورت تصادفی ساده، برای نمونه آماری انتخاب شدند. دادههای این مرحله با پرسشنامه محقق سـاخته گـردآوری و بـا اسـتفاده از مدلیابی معادلات ساختاری تحلیل شدند.بهرهوری نیروی انسانی، به عنوان مضمون اصلی در نظر گرفته شد و مضامین سازماندهنده و مضامین پایه مرتبط با عوامـل نیز شناسایی شدند و روابط میان آنها نشان داده شد. آزمون تحلیل مسیر انجام شده نیز روابط میان این عوامل را تأیید کرد. مدیران منابع انسانی میتوانند با شناسایی مضامین سازماندهنده و تقویت مضامین پایه به افزایش سطح بهرهوری نیروی انسانی خود بپردازند.
محسن آباده؛ محسن پورخسروانی؛ مهدی کرهانی
چکیده
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین مدیریت استعداد و کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در شهرداری سیرجان بوده است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان شهرداریهای سیرجان که تعداد آنها در سال 1402 به 1206 نفر بالغ گردیده است. از جامعه آماری مزبور ...
بیشتر
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین مدیریت استعداد و کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در شهرداری سیرجان بوده است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان شهرداریهای سیرجان که تعداد آنها در سال 1402 به 1206 نفر بالغ گردیده است. از جامعه آماری مزبور بر اساس جدول کرجسی ومورگان (1970)، نمونهای به حجم 292 نفر تعیین گردیده است که به روش تصادفی طبقاتی و به شیوه سهمیهای متناسب، سهم هر واحد و نیز کارکنان مربوطه مشخص شده است. ابزار گردآوری دادهها، سه پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش (25 سوالی) نیومن (1999)، مدیریت استعداد پرسشنامه (20 سوالی) کیم (2006) و کارآفرینی سازمانی پرسشنامه (24 سوالی) شین (2000) بوده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از معادلات ساختاری ونرم افزار Lisrel انجام گرفته است یافتههای تحقیق حاکی از آن است که: بین مدیریت استعداد و کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
علی لوافان
چکیده
در دنیای رقابتی کنونی و جذب متقاضیان مقاصد سفر و رضایتمندی آنها ، معرفی هویت سازمان ، چگونگی تولید محصول و خدمات ، ارائه و توزیع ، قیمت هر واحد محصول یا خدمات، و تعدیل هرگونه تغییری در عناصر آمیخته بازاریابی به عهده رویکرد بازاریابی است. در رویکرد بازاریابی عواملی وجود دارد که با استفاده از این عوامل می توان فرایند اجرای بازاریابی ...
بیشتر
در دنیای رقابتی کنونی و جذب متقاضیان مقاصد سفر و رضایتمندی آنها ، معرفی هویت سازمان ، چگونگی تولید محصول و خدمات ، ارائه و توزیع ، قیمت هر واحد محصول یا خدمات، و تعدیل هرگونه تغییری در عناصر آمیخته بازاریابی به عهده رویکرد بازاریابی است. در رویکرد بازاریابی عواملی وجود دارد که با استفاده از این عوامل می توان فرایند اجرای بازاریابی را عملیاتی کرد و میزان جذب مشتریان ، رضایتمندی و نتیجتا وفاداری آنها را افزایش داد. بازاریابی سنتی که شعارش فروش بیشتر بود منسوخ شده است و در بازاریابی نوین هدف، رضایتمندی مشتریان و از طرف دیگر ارتقاء سطح کیفیت تولید و خدمات است تا متقاضیان را راضی و خشنود سازد و به ادامه مصرف از تولید و خدمات سازمان ها تشویق نماید. سازمان ها بدون داشتن واحد بازاریابی و تبلیغات به هیچ عنوان نمی توانند موفقیت چندانی کسب کنند و جذب مشتریان خود را از راه های غیرعلمی بازاریابی تامین نمایند؛ که این فرایند با ثبات نخواهد بود و به ریزش متقاضیان منجر میگردد. چرخه حیات محصول یا خدمت از طریق ماندگاری و وفاداری مشتریان و جذب مشتریان و متقاضیان جدید است. بازاریابی و عوامل آن می تواند در افزایش و جذب مشتریان نقش موثری داشته باشد. این مقاله به روش توصیفی و با استفاده از منابع کتابخانه ای ، مقالات علمی و پژوهشی و نظرات خبرگان و متخصصان این صنعت و تجربه خود پژوهشگر نگارش شده است.
وحید حدادی؛ زهره علمیرزایی؛ حمیدرضا وزیری گهر
چکیده
هدف از این پژوهش مطالعه و بررسی رابطه فرهنگ نوآوری با دو مفهوم دارایی های دانشی و نوآوری محصول است. با توجه به اینکه جایگاه دارایی های دانشی از اهمیت بسیار بالایی در پیشرفت شرکت ها دارند و منجر به نوآوری محصول جدید می گردد و همچنین تاثیر خاص فرهنگ نوآوری بر این دو عامل ضرورت دارد. توسعه نوآوری های فناورانه موفق برای ایجاد و حفظ مزیت ...
بیشتر
هدف از این پژوهش مطالعه و بررسی رابطه فرهنگ نوآوری با دو مفهوم دارایی های دانشی و نوآوری محصول است. با توجه به اینکه جایگاه دارایی های دانشی از اهمیت بسیار بالایی در پیشرفت شرکت ها دارند و منجر به نوآوری محصول جدید می گردد و همچنین تاثیر خاص فرهنگ نوآوری بر این دو عامل ضرورت دارد. توسعه نوآوری های فناورانه موفق برای ایجاد و حفظ مزیت رقابتی یک شرکت ضروری است روش تحقیق توصیفی پیمایشی و از نوع کاربردی است جامعه آماری تحقیق حاضر را مدیران شرکت های تولیدی با تکنولوژی بالا و متوسط( دستگاه های خاصی برای تولید محصول) در شهرک صنعتی گرمسار و تهران که 60 نفر می باشند تشکیل داده است. که از روش نمونه گیری تصادفی ساده در دسترس استفاده می شود و چون تعداد جامعه محدود است و برای جامعه محدود تعداد افراد نمونه طبق جدول مورگان و فرمول جوامع محدود کوکران 58 نفر می باشد. در این تحقیق به منظور گردآوری داده ها از یک پرسشنامه طبق طیف لیکرت 5 درجه ای استفاده می شود. نتایج نشان میدهد رابطه مستقیمی بین فرهنگ نوآوری با دارایی دانشی و نوآری محصول وجود دارد که در نتیجه به نوآوری محصول در سازمان ختم میشود و یک مزیت رقابتی قابل توجه و دست نیافتنی برای سازمان ها ایجاد می کند.
پریا پورنامدار؛ محسن اعظمی
چکیده
هدف پژوهش حاضر شناسایی و تعیین اثرات رسانه های اجتماعی و ارتباطات غیر شخصی بر ارزش مشتری با نقش میانجی ارزش برند در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کلیه مشتریان فروشگاه دیجی کالا در شهر تهران بودند که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری به روش غیر احتمالی در دسترس تعداد 384 نفر انتخاب شدند. جهت سنجش ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر شناسایی و تعیین اثرات رسانه های اجتماعی و ارتباطات غیر شخصی بر ارزش مشتری با نقش میانجی ارزش برند در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کلیه مشتریان فروشگاه دیجی کالا در شهر تهران بودند که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری به روش غیر احتمالی در دسترس تعداد 384 نفر انتخاب شدند. جهت سنجش متغیرهای تحقیق از پرسشنامه استاندارد فیتچر و همکاران (2020) و لاسود و همکاران (2015) استفاده شد که روایی محتوایی پرسشنامه مورد تائید استاد راهنما قرار گرفت و پایایی پرسشنامه به کمک روش ضریب آلفای کرونباخ برای کل سوالات مقدار 822/0 بدست آمد و مورد تائید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق از روش مدل ساختاری به کمک نرم افزار smart pls استفاده شده است. نتایج نشان داد رسانه های اجتماعی بر ارزش مشتری با نقش میانجی ارزش برند در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تاثیر دارد. همچنین ارتباطات غیر شخصی بر ارزش مشتری با نقش میانجی ارزش برند در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تاثیر دارد
فاطمه ثقفی؛ مسعود رضایی؛ محمد مهدی رضایی
چکیده
در شرایط رقابتی کنونی عملکرد مناسب زنجیره تامین نقش کلیدی در موفقیت یک سازمان و دستیابی به اهداف و به ویژه سودآوری آن دارد بنابراین طی سالیان اخیر مدیریت و سنجش عملکرد زنجیره تامین توجه جمع کثیری از مدیران و محققین را به خود معطوف داشته است در این مطالعه در راستای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین روش های مختلف ارزیابی عملکرد معرفی و ویژگی ...
بیشتر
در شرایط رقابتی کنونی عملکرد مناسب زنجیره تامین نقش کلیدی در موفقیت یک سازمان و دستیابی به اهداف و به ویژه سودآوری آن دارد بنابراین طی سالیان اخیر مدیریت و سنجش عملکرد زنجیره تامین توجه جمع کثیری از مدیران و محققین را به خود معطوف داشته است در این مطالعه در راستای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین روش های مختلف ارزیابی عملکرد معرفی و ویژگی های معروف ترین روش ها و مطالعات انجام شده در این زمینه گردآوری شده است. در این مقاله یک چهارچوب برای انتخاب بهترین روش ارزیابی عملکرد زنجیره تامین بهبود و ارزیابی مستمره پیشنهاد شده است که می تواند و روند ارزیابی را به صورت هدفمند تسهیل نماید. پیشنهاد میگردد که در کارهای بعدی مطالعه مروری بر هر یک از روش های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین مورد استفاده بودند به طور مجزا انجام شده و همچنین چهارچوب مفهومی از کاربرد این روش ها برای محیط های مختلف تهیه شود.
مهدی علی نژادساروکلائی؛ احمد حسن پور
چکیده
با توسعه اینترنت و کاربردهای آن، بانکداری اینترنتی به عنوان یک شیوه موثر و کارآمد برای ارائه خدمات به مشتریان مطرح شده است. در پایان دهه قبلی، رایانش ابری به عنوان انقلابی در کاربرد اینترنت در نظر گرفته شده است که بر شیوههای ارائه خدمات اثر زیادی داشته است. در خصوص بهبود خدمات بر اساس نیازهای مشتری، رایانش ابری یک جنبش بزرگ در خدمت ...
بیشتر
با توسعه اینترنت و کاربردهای آن، بانکداری اینترنتی به عنوان یک شیوه موثر و کارآمد برای ارائه خدمات به مشتریان مطرح شده است. در پایان دهه قبلی، رایانش ابری به عنوان انقلابی در کاربرد اینترنت در نظر گرفته شده است که بر شیوههای ارائه خدمات اثر زیادی داشته است. در خصوص بهبود خدمات بر اساس نیازهای مشتری، رایانش ابری یک جنبش بزرگ در خدمت اطلاعات بوده است و یکی از قدرتمندترین اختراعاتی است که کنجکاوی فنآوران در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. رایانش ابری مزایای بسیاری دارد، اما خطرات امنیتی زیادی نیز دارد که توسط هیچ سازمانی نمیتواند نادیده گرفته شود. برای پذیرش موفقیتآمیز رایانش ابری در یک شرکت، برنامهریزی صحیح و آگاهی از خطرات، تهدیدها، آسیبپذیریها و راهحلهای بالقوه در حال ظهور ضروری است. در نتیجه، تعیین مؤثرترین دستورالعملهای راهحل برای افزایش امنیت ابر برای همه عملیات ابری مهم شده است. این تحقیق، در حال بررسی و ارزیابی قابل توجهترین مزایا، چالشها، خطرات امنیت شبکه و امنیت داده در سیستمهای ابری بر اساس بررسی ادبیات میباشد. از آنجایی که بسیاری از کسب و کارها محیطهای مجازی را به عنوان راهحلی برای نگرانیهای امنیتی فعلی تبلیغ و به بازار عرضه کردهاند، با نگاهی عمیقتر متوجه میشویم که مجازیسازی نرمافزار اضافی را به سیستم شبکه اضافه میکند که در صورت ساخت و استقرار ضعیف، ممکن است تأثیر منفی بر امنیت داشته باشد.
احمدرضا اخوان صراف؛ امیرحسین اشتری
چکیده
این پژوهش هدف سنجش رضایت شغلی کارکنان مجموعه فروشگاه های یک بنگاه اقتصادی در شهر اصفهان و ارائه راهکارهای اصلاحی بر مبنا و با استفاده از مدل کانو انجام شد. جامعه آماری شامل تمام کارکنان فروش و نمونه آماری برابر با 105 نفر بود، نتایج پژوهش نشان داد 15 مولفه از 23 مورد بررسی از دیدگاه کارکنان به عنوان مولفه های بی اثر، 4 مولفه به عنوان مولفه ...
بیشتر
این پژوهش هدف سنجش رضایت شغلی کارکنان مجموعه فروشگاه های یک بنگاه اقتصادی در شهر اصفهان و ارائه راهکارهای اصلاحی بر مبنا و با استفاده از مدل کانو انجام شد. جامعه آماری شامل تمام کارکنان فروش و نمونه آماری برابر با 105 نفر بود، نتایج پژوهش نشان داد 15 مولفه از 23 مورد بررسی از دیدگاه کارکنان به عنوان مولفه های بی اثر، 4 مولفه به عنوان مولفه قابل تردید، 2 مولفه به عنوان مولفه های عملکردی و دو ویژگی به عنوان مولفه های معکوس شناسایی شده اند، از طرفی با توجه به سطح رضایتمندی نسبی کارکنان مشخص شد لازم است مدیران ارشد سازمان در برنامه ریزی های کلان خود اثرات برنامه ریزی ها را بر سطح رضایتمندی و نارضایتی کارکنان به صورت توامان مورد سنجش قرار دهند و در راستای برگزاری دوره های تخصصی و وجود تسهیلات رفاهی اهتمام ورزند و از هرگونه افزایش فشار کاری و اصرار بر حضور در محل کار در روزهای تعطیل پرهیز کنند.
سپیده رئیس پور؛ امین حبیبی راد
چکیده
همه گیری بیماری کرونا، تقریباً همه ابعاد زندگی بشری را تحت تأثیر قرار داد که یکی از آنها در حوزه مدیریت و صنایع، مدیریت پروژه در سرتاسر جهان بود. این تأثیر که عمدتاً، با افزایش زمان، هزینه، مخاطرات و دیگر ابعاد مدیریت پروژه همراه شد، مطالعه چالشهای ایجاد شده را ضروری نمود. با توجه به اینکه بحران پیشآمده، مسئله مشترک همه طرحها، ...
بیشتر
همه گیری بیماری کرونا، تقریباً همه ابعاد زندگی بشری را تحت تأثیر قرار داد که یکی از آنها در حوزه مدیریت و صنایع، مدیریت پروژه در سرتاسر جهان بود. این تأثیر که عمدتاً، با افزایش زمان، هزینه، مخاطرات و دیگر ابعاد مدیریت پروژه همراه شد، مطالعه چالشهای ایجاد شده را ضروری نمود. با توجه به اینکه بحران پیشآمده، مسئله مشترک همه طرحها، پروژهها و سازمانها در سراسر جهان بود، منجر به شکلگیری پژوهشها و مطالعات متعددی در این زمینه شد. پژوهش حاضر، با هدف بررسی و گردآوری چالشهای تاثیرگذار در مدیریت طرحها و پروژهها در شرایط بحران همهگیری کرونا صورت پذیرفت. این پژوهش کتابخانهای به روش مرور سیستماتیک 459 مقاله پیرامون محور سوال پژوهش را در مرحله اول مورد بررسی قرار داد و در نهایت 22 مقاله با محوریت چالشهای مدیران پروژه در داخل و عمدتاً در خارج از کشور انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت چالشهای مدیریت پروژه از مطالعات نهایی در مرحله آخر گردآوری، تحلیل و ارائه گردید. یافتههای پژوهش منجر به شناسایی و معرفی 20 چالش عمده و تأثیرگذار در مدیریت طرحها و پروژهها در شرایط بحران کرونا است. از مهم ترین عناوین این چالشها می توان به چالشهای فراوانی در تضاد دورکاری با ماهیت پروژهها، افزایش هزینهها و تاخیر در پروژهها و کاهش نظارتها در زمان قرنطینه ناشی از شیوع کرونا اشاره کرد که موجب نارضایتی ذینفعان پروژهها شد.
محمد وسیم ذکا؛ مهرداد صدر آرا؛ حمید رضا رضایی کلیدبری
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی محرکهای اعتما بر مؤسسات مالی پرداخته است. پژوهش حاضر با استفاده یک رویکرد کتابخانهای، که از طریق بررسی ادبیات موجود مطالعات کتابخانهای انجام شده است که در این راستا پژوهشهای پیشین که با موضوع پژوهش مرتبط بودند، شناسایی و مورد بررسی قرار گرفتند و بعد از تحلیل یافتههای پیشین، نتایج این بررسیها نشان ...
بیشتر
این پژوهش با هدف بررسی محرکهای اعتما بر مؤسسات مالی پرداخته است. پژوهش حاضر با استفاده یک رویکرد کتابخانهای، که از طریق بررسی ادبیات موجود مطالعات کتابخانهای انجام شده است که در این راستا پژوهشهای پیشین که با موضوع پژوهش مرتبط بودند، شناسایی و مورد بررسی قرار گرفتند و بعد از تحلیل یافتههای پیشین، نتایج این بررسیها نشان میدهد محرکهای مختلف اعتماد در پنج گروه طبقهبندی میشوند: عوامل اقتصادی (مانند بحرانهای مالی)، رفتار و ویژگیهای مؤسسات مالی، ویژگیهای مصرفکننده (مانند ویژگیهای جمعیتی، سواد مالی و دیدگاههای اقتصادی و سیاسی آنها). نتیجه میگیریم که تمایز بین مؤسسات مالی مختلف مانند بانکها، شرکتهای بیمه و صندوقهای بازنشستگی مهم است. از آنجایی که این مؤسسات مدلهای تجاری بسیار متفاوتی دارند، محرکهای اعتماد به بانکها، شرکت های بیمه و صندوق های بازنشستگی متفاوت است. بیشتر تحقیقات در مورد اعتماد به مؤسسات مالی بر بانکها متمرکز شده است. هیچ مطالعهای وجود ندارد که همه این محرکهای بالقوه را به طور همزمان در نظر بگیرد. با در نظر گرفتن این هشدار، به نظر میرسد که اعتماد به وضعیت اقتصادی بستگی دارد. اعتماد به صورت دورهای رفتار میکند و تحت تأثیر بحرانهای مالی منفی است. علاوه بر این، رفتار مؤسسات مالی نیز مهم است.
عرفان علی میرزایی؛ سید محمود حسینی
چکیده
پژوهش حاضر، شناسایی زمینههای کارکردیِ برخوردار از مزیت نسبی برای کمک به توانمندسازی و توسعه مشاوران ترویج کشاورزی خصوصی و بنگاههای اقتصادی مربوطه در سطح دو استان تهران و البرز را مد نظر داشت. بر این اساس با توجه به امکان بکارگیری یافتهها در میدان عمل، این پژوهش به لحاظ جهتگیری کلی و هدف در شمار پژوهشهای کاربردی تصمیمگرا ...
بیشتر
پژوهش حاضر، شناسایی زمینههای کارکردیِ برخوردار از مزیت نسبی برای کمک به توانمندسازی و توسعه مشاوران ترویج کشاورزی خصوصی و بنگاههای اقتصادی مربوطه در سطح دو استان تهران و البرز را مد نظر داشت. بر این اساس با توجه به امکان بکارگیری یافتهها در میدان عمل، این پژوهش به لحاظ جهتگیری کلی و هدف در شمار پژوهشهای کاربردی تصمیمگرا قرار دارد. از منظر درجه کنترل محقق بر متغیرهای مورد مطالعه و شرایط زمینهای پژوهش نیز، نوعی تحقیق غیرآزمایشی به شمار میرود که در بازهای تکمقطعی از زمان، به توصیف پدیدههای مورد بررسی پرداخته است. جامعه آماری پژوهش، 25 نفر از خبرگان کلیدی از بخشهای دولتی و خصوصی را در بر داشت که همگی به شکل هدفمند مورد انتخاب و بررسی قرار گرفتند. روش انجام پژوهش نیز بر انجام مطالعات اسنادی، مصاحبههای نیمهساختارمند و همچنین پیمایش کمّی با استفاده از یک نسخه پرسشنامه محققساخته مبتنی بود. برای شناسایی شکافهای کارکردی موجود در حوزه عملکرد بنگاههای ترویج خصوصی یا به بیان دیگر شناسایی درجات مزیت نسبی زمینههای مختلف خدماترسانی بنگاههای یاد شده در منطقه، میانگین وزنی امتیاز تفاوتها با استفاده از رابطه نیازسنجی بوریچ محاسبه شد. بر اساس یافتههای حاصل از تحلیل نظرات افراد نمونه آگاهان و مزیتهای نسبی محاسبه شده، «تبلیغات، تحریک، ساماندهی و تقویت بعد تقاضا برای فرآیندهای تحقیق و توسعه و نوآوریهای کشاورزی» اولویتدارترین؛ و «اجرای طرحهای نظارت و ارزشیابی جهت اطمینان از کیفیت خدمات ترویج و ارزیابی از کسب و کارهای فعال در منطقه» کماولویتترین حوزه خدماتی برای تمرکز نقشآفرینی مشاوران خصوصی کشاورزی در منطقه شناسایی شدند.
زهره خواجه سعید؛ جلال ستاری
چکیده
هدف این پژوهش بررسی تاثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر وفاداری مشتریان در بانک های سطح شهرستان مراغه است. پژوهش از حیث هدف کاربردی و بر مبنای روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان بانکها در سطح شهرستان مراغه است. حجم جامعه مورد نظر طبق فرمول کوکران ۱۹۸ نفر در نظر گرفته شد و از روش نمونهگیری ...
بیشتر
هدف این پژوهش بررسی تاثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر وفاداری مشتریان در بانک های سطح شهرستان مراغه است. پژوهش از حیث هدف کاربردی و بر مبنای روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان بانکها در سطح شهرستان مراغه است. حجم جامعه مورد نظر طبق فرمول کوکران ۱۹۸ نفر در نظر گرفته شد و از روش نمونهگیری در دسترس استفاده شد. پرسشنامه به صورت الکترونیکی در بین جامعه آماری پخش و مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج این مطالعه نشان داد که ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی از جمله قابلیت اطمینان، حریم خصوصی و امنیت، طراحی وبسایت و خدمات و پشتیبانی بر وفاداری مشتریان تأثیر مثبت دارد. . با توجه به نتایج پژوهش بالا رفتن کارایی در وب سایت در زمان ارائه دادن خدمات به مشتریان یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار روی مشتریان می باشد و از دیگر سو رضایتی که در مشتریان شکل می گیرد بر رفتار انان بسیار موثر است بنابراین موضوع توجه اخص به این ارتباطات باید انجام گیرد و در بهبود کیفیت خدماتی که این وب سایت ارائه می دهد کوشید.
سعید سلیمانی شیویاری؛ شهلا برجعلی لو
چکیده
امروزه شیوه های اقناعی در زندگی روزمره مردم بسیار رایج است و به عنوان یک ابزار کاربردی برای اینکه افراد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و دنیای اطراف خودشان را درک کنند عمل می کند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر شیوه های اقناعی برند بر صداقت درک شده برند با نقش میانجی ارزش درک شده و نقش تعدیل گر نیاز به شناخت به اجرا درآمد. این پژوهش از نظر ...
بیشتر
امروزه شیوه های اقناعی در زندگی روزمره مردم بسیار رایج است و به عنوان یک ابزار کاربردی برای اینکه افراد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و دنیای اطراف خودشان را درک کنند عمل می کند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر شیوه های اقناعی برند بر صداقت درک شده برند با نقش میانجی ارزش درک شده و نقش تعدیل گر نیاز به شناخت به اجرا درآمد. این پژوهش از نظر ماهیت و محتوا از نوع همبستگی میباشد. در این تحقیق اطلاعات مربوط به پاسخ 384 نفر از مشتریان شهر فرش در سطح شهر تهران جمع آوری شده تا بر اساس آن رابطه بین متغیرها برای آزمون فرضیههای تحقیق بررسی شود. دادههای جمع آوری شده با استفاده از نرم افزارهای SPSS و Smart PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. نتایج این تحقیق نشان داد که ارزش درک شده مشتری در رابطه بین شیوه های اقناعی برند و صداقت درک شده برند نقش میانجی دارد.و همچنین سطح معنی داری ضریب تعدیلگر نیاز به شناخت برابر 371/0 میباشد که نشان از عدم معنیدار بودن این ضریب است(05/0< p). به عبارتی نیاز به شناخت در رابطه بین شیوه های اقناعی برند و صداقت درک شده برند نقش تعدیل گر ندارد.
مونا سلیمی؛ علی حسنی
چکیده
امروزه با پیشرفت دیجیتال و اینترنت، بازاریابی کلامی بستر جدیدی برای فعالیت پیدا کرده است. در واقع بازاریابی در شبکههای اجتماعی موجب تغییر بازاریابی کلامی شده است. یکی از مهمترین نتایج شبکههای اجتماعی شکلگیری بازاریابی کلامی الکترونیک بین اعضای این شبکهها میباشد که به عنوان یکی از مهمترین کاربردهای این شبکهها مطرح ...
بیشتر
امروزه با پیشرفت دیجیتال و اینترنت، بازاریابی کلامی بستر جدیدی برای فعالیت پیدا کرده است. در واقع بازاریابی در شبکههای اجتماعی موجب تغییر بازاریابی کلامی شده است. یکی از مهمترین نتایج شبکههای اجتماعی شکلگیری بازاریابی کلامی الکترونیک بین اعضای این شبکهها میباشد که به عنوان یکی از مهمترین کاربردهای این شبکهها مطرح میباشد. پدیده گردشگری همواره حائز اهمیت بوده و براساس پیشبینیهای انجام گرفته به سودآورترین صنعت جهان مبدل خواهد شد و در این بین حوزه گردشگری سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش عوامل مؤثر بر بازاریابی کلامی الکترونیک در رشد اقتصاد گردشگری سلامت (مورد مطالعه: شهر شیراز) میباشد. پژوهش توصیفی پیمایشی است. نمونه آماری پژوهش شامل 56 نفر از گردشگران سلامت شهر شیراز بودند، که به صورت غیرتصادفی انتخاب و مصاحبه شدند. دادهها و سناریوها با استفاده از تکنیک نگاشت شناختی فازی تحلیل و مدل پژوهش با استفاده از تحلیل شبکههای اجتماعی طراحی شدند. در این راستا، عوامل متعددی دخیل هستند که از این میان عوامل تبلیغات کلامی کاربران، بهبود تجربه گردشگران و افزایش تعامل با گردشگران به ترتیب بیشترین اهمیت را داشتند؛ زیرا از مرکزیت بیشتری برخوردار بودند. در نهایت با استناد به نتایج به دست آمده پیشنهاداتی مبنی بر توسعه بازاریابی کلامی الکترونیک در رشد اقتصاد گردشگری سلامت (مورد مطالعه: شهر شیراز) ارائه شد.
مصطفی ترکی؛ امیرحسین مقدس؛ سیاوش علیرضایی
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر مشارکت رسانههای اجتماعی بر مدیریت سبز (مطالعه موردی کارکنان شرکت های صنعتی شهرکرد)میباشد. پژوهش حاضر، از حیث هدف، کاربردی است و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش 3000 نفر از شرکت های صنعتی شهرکرد میباشد که با استفاده از جدول مورگان تعداد 219 نفر به عنوان نمونه ...
بیشتر
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر مشارکت رسانههای اجتماعی بر مدیریت سبز (مطالعه موردی کارکنان شرکت های صنعتی شهرکرد)میباشد. پژوهش حاضر، از حیث هدف، کاربردی است و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش 3000 نفر از شرکت های صنعتی شهرکرد میباشد که با استفاده از جدول مورگان تعداد 219 نفر به عنوان نمونه انتخاب و با روش نمونه گیری تصادفی ساده پرسشنامه بین آنها توزیع گردید.در این پژوهش از پرسشنامه مشارکت رسانه های اجتماعی جهانبانی(1397) و پرسشنامه مدیریت سبز استفاده گردید. جهت تجزیهوتحلیل دادهها و آزمون فرضیهها از نرمافزار اس پی اس اس و پی ال اس استفاده گردیده است. نتایج نشان داد که میزان استفاده از رسانه های اجتماعی، نوع استفاده از رسانه های اجتماعی و میزان اعتماد به کاربران در رسانه های اجتماعی بر مدیریت سبز تاثیر مثبت دارد. این یعنی با دسترسی آسان مردم به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، اینترنت به جزء جدا نشدنی زندگی، تبدیل شده است. شرکت ها به منظور استفاده بهینه از فضای ایجاد شده در تلاش هستند تا از این فرصت به نحو مطلوب و به نفع خود استفاده نمایند و مدیریت سبر را بهبود دهند.
حسنعلی محمودی
چکیده
خلاقیت و نوآوری و توان کشف فرصت های جدید از بارزترین ویژگی های کارآفرینان است. کارآفرینی در واقع نوعی کنش انسانی می باشد که در عرصه فعالیت اقتصادی به وجود می آید. رقابت در تکنولوژی و تضمین و تداوم حیات و بقا در سازمانها و صنایع نیازمند یافتن راهحلها و روشهای جدید مقابله با مشکلات است که به نوآوری، ابداع، خلق محصولات، فرآیندها ...
بیشتر
خلاقیت و نوآوری و توان کشف فرصت های جدید از بارزترین ویژگی های کارآفرینان است. کارآفرینی در واقع نوعی کنش انسانی می باشد که در عرصه فعالیت اقتصادی به وجود می آید. رقابت در تکنولوژی و تضمین و تداوم حیات و بقا در سازمانها و صنایع نیازمند یافتن راهحلها و روشهای جدید مقابله با مشکلات است که به نوآوری، ابداع، خلق محصولات، فرآیندها و روشهای جدید بستگی زیادی دارد. کارآفرینی در سازمانها و صنایع، شامل پرورش رفتارهای کارآفرینانه در این حوزه است که در آن، مدیران شرایطی را فراهم میکنند تا کلیه کارکنان از روحیه کارآفرینی برخوردار شوند. این پژوهش در صدد شناسایی چالشهای نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در سازمان توسعه تجارت ایران می-باشد و سعی بر آن شده که یک مدل تلفیقی از این مشکلات تحت عنوان موانع کارآفرینی در این حوزه تهیه شود که موانع مورد بررسی شامل آموزش، ویژگیهای مدیران سازمان توسعه تجارت ایران، بُعد زمان و تکنولوژی میباشد. همچنین به بحث درباره برنامههای آموزشی به عنوان یکی از راهکارهای توسعه و ترویج کارآفرینی پرداخته شده است و تلاش گردیده تا اهمیت نقش کارآفرینی و دیدگاه کارآفرینانه در راهاندازی کسب و کار و مدیریت سازمانهای بزرگ نشان داده شود. دادهها با آزمونهای تی استیودنت، آزمون معناداری ضریب همبستگی اسپیرمن (p) و آزمون معناداری بتا (β) و رگرسیون خطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
بهزاد حقی شیروانه ده؛ یوسف پاشازاده
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی عوامل موثر بر ایجاد و توسعه برند محصولات شرکت پالایش نفت تبریز می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری شامل کارکنان شرکت پالایش نفت تبریز بوده و آمار آنها بر اساس اطلاعات دریافتی حدود 1500 نفر می باشد . نمونه برآورد شده برابر 306 نفر بر اساس فرمول کوکران می باشد ...
بیشتر
هدف اصلی این پژوهش بررسی عوامل موثر بر ایجاد و توسعه برند محصولات شرکت پالایش نفت تبریز می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری شامل کارکنان شرکت پالایش نفت تبریز بوده و آمار آنها بر اساس اطلاعات دریافتی حدود 1500 نفر می باشد . نمونه برآورد شده برابر 306 نفر بر اساس فرمول کوکران می باشد که با روش نمونهگیری تصادفی از جامعه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه ای استاندارد استفاده شد. برای تحلیل فرضیه ها از آزمون رگرسیون گردید. نتایج پژوهش نشان داد که تصویر ذهنی صنعت بر ایجاد و توسعه برند محصولات شرکت پالایش نفت تبریز تاثیرگذار میباشد. تصویر ذهنی از برند و محصول بر ایجاد و توسعه برند محصولات شرکت پالایش نفت تبریز تاثیرگذار می باشد. آگاهی از برند و میراث برند بر ایجاد و توسعه برند محصولات شرکت پالایش نفت تبریز تاثیرگذار می باشد. همچنین، محیط داخلی شرکت و محیط خارجی شرکت بر ایجاد و توسعه برند محصولات شرکت پالایش نفت تبریز تاثیرگذار می باشد.
فاطمه جمالی؛ عبدالحمید صفایی قادیکلایی؛ حمیدرضا فلاح لاجیمی
چکیده
تضمین کیفیت کالاها به هنگام جابهجایی آن در طول زنجیره تامین همواره مسئلهی مهمی بودهاست. تکنولوژی بلاکچین با ثبت داده، تضمین شفافیت و تغییرناپذیری آن، همواره مورد توجه پژوهشگران در حوزه زنجیره تامین قرار گرفتهاست. در ایران با توجه به رشد روزافزون رقبا در صنایع لبنی، افزایش بهرهوری در زنجیره تامین این صنعت مسئلهای حائز اهمیت ...
بیشتر
تضمین کیفیت کالاها به هنگام جابهجایی آن در طول زنجیره تامین همواره مسئلهی مهمی بودهاست. تکنولوژی بلاکچین با ثبت داده، تضمین شفافیت و تغییرناپذیری آن، همواره مورد توجه پژوهشگران در حوزه زنجیره تامین قرار گرفتهاست. در ایران با توجه به رشد روزافزون رقبا در صنایع لبنی، افزایش بهرهوری در زنجیره تامین این صنعت مسئلهای حائز اهمیت است. هدف از این پژوهش معرفی عوامل موثر در پیادهسازی بلاکچین در صنعت فراوردههای لبنی و همچنین بررسی روابط ساختاری آنها است. به این منظور، پس از استخراج عوامل از ادبیات تحقیق، میزان موثر بودن آن توسط تکنیک دلفی فازی تعیین شد. از 39 شاخص استخراجشده، 27 شاخص در تحقیق باقی ماندند و با تکنیک دیمتل فازی تردیدی تحلیل شدند. مطابق با نتایج تحلیل دیمتل فازی تردیدی، درنظرگرفتن میزان بلوغ فناوری بلاکچین موثرترین عامل و ایجاد سرعت تاثیرپذیرترین عامل برای پیادهسازی بلاکچین در صنعت موردنظر هستند. نتایج این تحقیق به کسانی که قصد پیاده سازی بلاکچین در شرکت فراورده های لبنی دارند کمک می کند تا عواملی که باید برای این کار درنظر بگیرند را به خوبی بشناسند. مطالعات محققان بعدی می تواند با مدلسازی یا ارائه ی نحوه ی پیاده سازی این تکنولوژی در صنعت موردنظر ، دستیابی به این هدف را تسهیل کند. همچنین محققان می توانند حوزه های متفاوت کاربردی برای پیاده سازی بلاکچین مورد بررسی قرار دهند.
زهره خواجه سعید؛ جلال ستاری
چکیده
در صادرات یکی از جذابترین روشهای ورود به بازارهای خارجی برای شرکتهای کوچک و متوسط میباشد. آنچه در این میان مهم است بررسی عوامل مؤثر بر صادرات و تعیین متغیرهای مهم و سپس سیاستگذاری مناسب براساس نتایج حاصل از تحقیق و توسعه صادرات کالا و خدمات میباشد. پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد مالی شرکت های ...
بیشتر
در صادرات یکی از جذابترین روشهای ورود به بازارهای خارجی برای شرکتهای کوچک و متوسط میباشد. آنچه در این میان مهم است بررسی عوامل مؤثر بر صادرات و تعیین متغیرهای مهم و سپس سیاستگذاری مناسب براساس نتایج حاصل از تحقیق و توسعه صادرات کالا و خدمات میباشد. پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد مالی شرکت های صادراتی صورت پذیرفته است. جامعه آماری را شرکتهای صادراتی کوچک و متوسط تشکیل میدهند. دادههای تحقیق از طریق پرسشنامه در میان340 شرکت فعال که در حوزه بینالملل این صنعت فعالیت دارند، از طریق کانالهای ارتباطی مجازی گردآوری گردید و حدود 150 شرکت به عنوان نمونه براساس فرمول کوکران و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده، به گویههای پرسشنامه پاسخ دادند. سپس دادههای این پرسشنامهها استخراج و با استفاده از نرمافزار spss و روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار اسمارت پی.ال.اس. تجزیه و تحلیل شدند. بررسی نتایج این تحقیق نشان داد که منابع مالی، منابع اطلاعاتی و منابع رابطه ای بر عملکرد مالی شرکت های صادراتی تأثیر معناداری دارد.
محمدامین رشیدی؛ محمدمبین شفیعی ناطق؛ سروش شایگان نریمان
چکیده
تحول دیجیتال در سالهای اخیر بسیاری از صنایع را دگرگون ساخته است. از پیامدهای تحول دیجیتال میتوان به تغییر ساختارها، رویهها و فرآیندها اشاره کرد. موج تحول دیجیتال صنعت بانکداری را نیز دچار تغییرات اساسی نموده است. بانکداری دیجیتال به ارائه خدمات بانکی بر بستر فناوریهای دیجیتال گفته میشود. صنعت بانکداری ایران در سالهای اخیر ...
بیشتر
تحول دیجیتال در سالهای اخیر بسیاری از صنایع را دگرگون ساخته است. از پیامدهای تحول دیجیتال میتوان به تغییر ساختارها، رویهها و فرآیندها اشاره کرد. موج تحول دیجیتال صنعت بانکداری را نیز دچار تغییرات اساسی نموده است. بانکداری دیجیتال به ارائه خدمات بانکی بر بستر فناوریهای دیجیتال گفته میشود. صنعت بانکداری ایران در سالهای اخیر به سمت خدمات دیجیتال روی آورده است و میتوان این صنعت را یکی از صنایع پیشرو در کشور دانست. با این حال موانع ورود استراتژیکی در راه بانکها برای پیوستن به موج تحول دیجیتال وجود دارد و بعضاً آنها را از پیوستن به این موج باز میدارد. پژوهش حاضر با استفاده از روش فراترکیب موانع ورود استراتژیک به صنعت بانکداری دیجیتال در ایران را بررسی میکند. این پژوهش در یک بازه ده سال از سال 1391 تا 1401 پژوهشهای صورت گرفته در این حوزه را بررسی و مهمترین موانع ورود استراتژیک به صنعت بانکداری دیجیتال را استخراج نموده است. بررسی پژوهشها نشان میدهد که موانع ورود استراتژیک به صنعت بانکداری دیجیتال در ایران به دو دسته کلی «درونی» و «بیرونی» تقسیم شده و عواملی نظیر: موانع فرهنگی، مدیریتیف فناوری، مالی، سیاسی-حقوقی و مهارتی در بر آن اثرگذار هستند.
مهدی اجلی؛ علی سوری
چکیده
اینترنت به عنوان یک اختراع انقلابی، همیشه در حال تبدیل شدن به نوع جدیدی از سختافزار و نرمافزار است که آن را برای هرکسی غیرقابل پیشگیری میکند. نوع ارتباطی که امروزه دیده میشود، انسان به انسان یا انسان با دستگاه است، اما اینترنت اشیا آینده بزرگی را برای اینترنت که در آن نوع ارتباط ماشین به ماشین است، نوید میدهد. اینترنت اشیا ...
بیشتر
اینترنت به عنوان یک اختراع انقلابی، همیشه در حال تبدیل شدن به نوع جدیدی از سختافزار و نرمافزار است که آن را برای هرکسی غیرقابل پیشگیری میکند. نوع ارتباطی که امروزه دیده میشود، انسان به انسان یا انسان با دستگاه است، اما اینترنت اشیا آینده بزرگی را برای اینترنت که در آن نوع ارتباط ماشین به ماشین است، نوید میدهد. اینترنت اشیا به عنوان پارادایمی تعریف میشود که در آن اشیاء با حسگرها، محرکها و پردازندهها با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند تا هدفی معنادار داشته باشند. مدیریت منابع انسانی یک رویکرد سیستماتیک است که شیوههایی را برای پشتیبانی از تمام جنبههای چرخه زندگی کارکنان، از استخدام تا خروج، ارائه میدهد. این مقاله به بررسی تاثیر اینترنت اشیا بر مدیریت منابع انسانی در انقلاب صنعتی چهارم و تلاش برای توسعه یک چارچوب برای درک آن پرداخته است . نتایج بررسی نشان داد که در طول انتقال گردش کار به یک گردش کار دیجیتالی و ساده، نیاز به اندازه گیری مزایای راه حلهای داخلی و برون سپاری برای مدیریت پرسنل وجود دارد. اینها پارامترهایی هستند که می توانند هزینه های راه حل داخلی یا راه حل مدیریت سرمایه انسانی مبتنی بر ابر را از طریق سنجیدن هر دو گزینه به طور عینی توجیه نمایند. این شاخص های کلیدی عملکرد عبارتند از گردش کار، انعطاف پذیری، مسئولیت و مقرون به صرفه بودن. گردش کار فرآیند تداوم در ورودی-خروجی در شرکت است که گاهی اوقات می تواند فشرده شود. بدون کمک اتوماسیون، تنظیم این موارد به دلیل تکراری بودن مستعد اشتباه هستند.
ابراهیم بهرامی نیا؛ سید روح اله وحدتی پور؛ سید حسین ایزدی
چکیده
هدف تحقیق حاضر نیازسنجی و اولویتبندی آموزشی و اقتصادی سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد میباشد. دادههای تحقیق با استفاده از روش سلسلهمراتبی تحلیل شد. جامعه پژوهش شامل کلیه سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد که بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این تعداد ...
بیشتر
هدف تحقیق حاضر نیازسنجی و اولویتبندی آموزشی و اقتصادی سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد میباشد. دادههای تحقیق با استفاده از روش سلسلهمراتبی تحلیل شد. جامعه پژوهش شامل کلیه سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد که بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این تعداد به 200 نفر میرسد. روش نمونهگیری به صورت نمونهگیری در دسترس میباشد. بر اساس یافتههای تحقیق مهمترین عوامل موثر در اولویتبندی آموزشی سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب از قویترین عامل تا ضعیفترین عامل عبارتاند از: آموزش روشهای صحیح برقراری ارتباط با گردشگر، آموزش حذف پندارهای نادرست در مورد گردشگری، آموزش راهکارهای صحیح سرمایهگذاری در بخش گردشگری، آموزش مبانی اقتصادی گردشگری، آموزش مستمر و متناوب جهت آموزش اصول گردشگری، ایجاد نظام آموزشی موثر و کارا به منظور شناخت نیازهای استراتژیک صنعت گردشگری، آموزش بیمهای و مالیاتی بخش گردشگری، آموزش مبانی حقوقی گردشگری. مهمترین عوامل موثر در اولویتبندی اقتصادی سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب از قویترین عامل تا ضعیفترین عامل عبارت اند از: درآمدزایی در بخش گردشگری ورزشی، درآمدزایی در بخش حمل و نقل و هتلینگ گردشگری، درآمدزایی در بخش توریسم درمانی، درآمدزایی در بخش صنایع دستی گردشگری، درآمدزایی در بخش تفریحی گردشگری، درآمدزایی در بخش بومگردی گردشگری، درآمدزایی در بخش گردشگری فرهنگی و مذهبی، درآمدزایی در بخش گردشگری طبیعی.می باشد.