شناسایی عوامل موثر بر مصرف پایدار : رویکرد فراترکیب

کبری صادقی دزکی؛ عبدالقیوم آزموده راد؛ سیاوش علیرضایی

دوره 1، شماره 1 ، اسفند 1401

https://doi.org/10.22034/jnamm.2023.383330.1001

چکیده
  مصرف مسئولانه و پایدار یکی از جنبه های مهم توسعه پایدار محسوب می شود که به دستیابی رشد اقتصادی بلند مدت، سازگار با نیازهای محیط زیستی و اجتماعی بستگی دارد. در واقع میزان آگاهی مردم در موراد زیست محیطی و خود آگاهی ذهنی آنها به میزان و نوع مصرف ، مصرف کننده رابطه مستقیم دارد . هر چقدر مصرف کنندگان به مسائل زیست محیطی اهمیت بیشتری بدهند ...  بیشتر

طراحی و اعتبارسنجی مدل عوامل موثر بر بهره‌وری نیروی انسانی با رویکرد آمیخته

پیمان اکبری؛ کامران نظری

دوره 1، شماره 1 ، اسفند 1401

https://doi.org/10.22034/jnamm.2023.389104.1007

چکیده
  یکی از مباحث مهمی که در حوزه صنعتی و سازمانی سال‏هاست مورد توجه مدیران و پژوهشگران قرار گرفته، پدیده بهره‌وری نیروی انسانی در محیط کاری است از این رو، هدف این پژوهش طراحی و اعتبارسنجی مدل عوامل موثر بر بهره‌وری نیروی انسانی با رویکرد آمیخته است. این پژوهش کاربردی با رویکرد آمیخته متوالی (کیفی -کمی) اجرا شده است. مشـارکت کننـدگان ...  بیشتر

پیش بینی وفاداری مصرف کننده از طریق نقش تجربه جریان، ارزش درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکت

پیمان اکبری؛ کامران نظری؛ یاسر فرامرزی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 شهریور 1402

https://doi.org/10.22034/jnamm.2023.395642.1009

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، پیش بینی وفاداری مصرف کننده از طریق نقش تجربه جریان، ارزش درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکت انجام شد. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و از نوع علی- همبستگی می‌باشد. ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه‌های Guerra-Tamez & Franco-García (2022)، مشتمل بر تجربه جریان؛ توجه؛ تمرکز؛ مفهوم زمان؛ Guerra-Tamez et al (2021)ارزش درک شده؛ وفاداری و Islam et al (2021) مسئولیت ...  بیشتر