نوع مقاله : مقاله پژوهشی (کمی)
نویسندگان
1 دانشجوی کارشناسی ارشد ،گروه مدیریت بازرگانی ، دانشگاه پیام نور، مرکز کرمانشاه، ایران
2 استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور؛ تهران؛ ایران
چکیده
هدف پژوهش حاضر شناسایی و تعیین اثرات رسانه های اجتماعی و ارتباطات غیر شخصی بر ارزش مشتری با نقش میانجی ارزش برند در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کلیه مشتریان فروشگاه دیجی کالا در شهر تهران بودند که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری به روش غیر احتمالی در دسترس تعداد 384 نفر انتخاب شدند. جهت سنجش متغیرهای تحقیق از پرسشنامه استاندارد فیتچر و همکاران (2020) و لاسود و همکاران (2015) استفاده شد که روایی محتوایی پرسشنامه مورد تائید استاد راهنما قرار گرفت و پایایی پرسشنامه به کمک روش ضریب آلفای کرونباخ برای کل سوالات مقدار 822/0 بدست آمد و مورد تائید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق از روش مدل ساختاری به کمک نرم افزار smart pls استفاده شده است. نتایج نشان داد رسانه های اجتماعی بر ارزش مشتری با نقش میانجی ارزش برند در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تاثیر دارد. همچنین ارتباطات غیر شخصی بر ارزش مشتری با نقش میانجی ارزش برند در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تاثیر دارد
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Identifying and determining the effects of social media and impersonal communication on customer value with the mediating role of brand value in Digikala online store
نویسندگان [English]
- Priya Poornamdar 1
- Mohsen aazami 2
1 Master's student, Department of Business Administration, Payam Noor University, Kermanshah Center, Iran
2 Assistant Professor of Business Management Department of Payam Noor University; Tehran; Iran
چکیده [English]
The purpose of this research is to identify and determine the effects of social media and impersonal communication on customer value with the mediating role of brand value in Digikala online store. The statistical population of the present study included all the customers of the Digikala store in Tehran, and due to the unlimited statistical population, the number of 384 people was selected in a non-probabilistic way. In order to measure the research variables, Fitcher et al.'s (2020) and Lasud et al.'s (2015) standard questionnaire was used, the content validity of the questionnaire was confirmed by the supervisor, and the reliability of the questionnaire was 0.822 using Cronbach's alpha coefficient method for all questions. It came and was approved. In order to analyze the research hypotheses, the structural model method was used with the help of smart pls software. The results showed that social media has an effect on customer value with the mediating role of brand value in the Digikala online store. Also, impersonal communication has an effect on customer value with the mediating role of brand value in the Digikala online store.
کلیدواژهها [English]
- Effects of social media
- impersonal communication
- customer value
- brand value