سپیده عرب
چکیده
ظهور اینترنت، دستیابی آسان و ارتباط نسبتاً مقرون به صرفه ای را بین شرکت و مشتریانش ایجاد کرده است و فرصتی را برای استفاده از فناوری اطلاعات جهت پشتیبانی از خدمات مشتری فراهم نموده است .پذیرش و کاربرد خدمات متنوع پرداخت الکترونیکی و به کارگیری آن، از مباحث مهمی است که در استفاده از فناوری های جدید مورد توجه قرارداده است.. فنآوری بلاک ...
بیشتر
ظهور اینترنت، دستیابی آسان و ارتباط نسبتاً مقرون به صرفه ای را بین شرکت و مشتریانش ایجاد کرده است و فرصتی را برای استفاده از فناوری اطلاعات جهت پشتیبانی از خدمات مشتری فراهم نموده است .پذیرش و کاربرد خدمات متنوع پرداخت الکترونیکی و به کارگیری آن، از مباحث مهمی است که در استفاده از فناوری های جدید مورد توجه قرارداده است.. فنآوری بلاک چین به عنوان یک نوآوری امیدوار کننده ظهور کردهاست. هدف این تحقیق بررسی تأثیر کاربرد فناوری بلاک چین بر بازاریابی دیجیتال بوده است. جامعه آماری تحقیق را مدیران و فعالان بازاریابی آنلاین تشکیل داده است. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، ۳۸۴ نفر به عنوان نمونه و به صورت تصادفی انتخاب شده است. ابزارگردآوری داده ها در این تحقیق پرسشنامه بوده است. فرضیه های تحقیق با استفاده از نرم افزار smart.PLS مورد آزمون قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد بلاک چین تأثیر مثبت و معناداری بر کلان داده دارد. دادههای بزرگ تأثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی دیجیتال دارد. بلاک چین تأثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی دیجیتال دارد.
سید محمد باقر موسوی؛ مهدی فدایی
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تحول سواد بازاریابی دیجیتال بر تبلیغات تجاری فروشگاههای زنجیرهای می باشد. روش انجام پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بوده و نیز جهتگیری پژوهش از نوع کاربردی میباشد. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دانشگاه مازندران تشکیل میدهند. از نمونهگیری طبقهای متناسب برای نمونهگیری استفاده و حجم نمونه 266 ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تحول سواد بازاریابی دیجیتال بر تبلیغات تجاری فروشگاههای زنجیرهای می باشد. روش انجام پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بوده و نیز جهتگیری پژوهش از نوع کاربردی میباشد. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دانشگاه مازندران تشکیل میدهند. از نمونهگیری طبقهای متناسب برای نمونهگیری استفاده و حجم نمونه 266 نفر تعیین شد. در این پژوهش ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته در طیف 5 گزینهای لیکرت میباشد. روایی پرسشنامه توسط اساتید و خبرگان مورد تأیید قرار گرفته است. ضریب آلفای کرونباخ بدست آمده از کل سوالات نشاندهنده پایایی خوب ابزار است. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است. نتایج آزمونها بیان داشت که متغیرهای قیمت، امنیت و اعتماد، محیط بازاریابی دیجیتال، ویژگی محصول و سهولت خرید بر تبلیغات تجاری فروشگاههای زنجیرهای در تحول سواد بازاریابی دیجیتال تأثیر معناداری داشته و متغیر پیشنهادات ارتقایی تأثیر گذار نبوده است.