مقاله پژوهشی (کمی)
پیمان اکبری؛ کامران نظری؛ یاسر فرامرزی
چکیده
هدف پژوهش حاضر، پیش بینی وفاداری مصرف کننده از طریق نقش تجربه جریان، ارزش درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکت انجام شد. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و از نوع علی- همبستگی میباشد. ابزار اندازهگیری، پرسشنامههای گاریا تایمز و فرانکو گارسیا (2022)، مشتمل بر تجربه جریان؛ توجه؛ تمرکز؛ مفهوم زمان؛ گاریا تایمز (2021) ارزش درک شده؛ وفاداری و اسلام ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، پیش بینی وفاداری مصرف کننده از طریق نقش تجربه جریان، ارزش درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکت انجام شد. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و از نوع علی- همبستگی میباشد. ابزار اندازهگیری، پرسشنامههای گاریا تایمز و فرانکو گارسیا (2022)، مشتمل بر تجربه جریان؛ توجه؛ تمرکز؛ مفهوم زمان؛ گاریا تایمز (2021) ارزش درک شده؛ وفاداری و اسلام و همکاران (2021) مسئولیت اجتماعی شرکت بوده و جامعه آماری پژوهش حاضر مصرف کنندگان نوشیدنی برند ایستک در کرمانشاه در نظر گرفته شدهاند. با توجه به اینکه تعداد جامعه آماری در این پژوهش وسیع و نامشخص است برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران مخصوص جوامع نامحدود استفاده شد که تعداد اعضای نمونه با در نظر گرفتن میزان برآورده شده 384 نفر به صورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شد. جهت بررسی توزیع نرمال بودن دادههای مورد استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و برای تجزیه و تحلیل یافتهها و آزمون فرضیههای پژوهش از مدل معادلات ساختاری از طریق نرم افزار AMOS استفاده شد. نتایج نشان داد که توجه، تمرکز و مفهوم زمان بر تجربه جریان تأثیر معنادار دارد. سایر نتایج نشان داد که تجربه جریان، ارزش درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مصرف کننده در سطح p<0.05 تأثیر معنادار دارد. در این راستا میتوان گفت که این شرکت با بهرهگیری از اطلاعات موجود و در دسترس، تجربه مشتری خود را شخصی سازی نموده و آن را مطابق با نیازهای فردی مشتریان ایجاد نماید. به این ترتیب، مشتریان احساس خواهند کرد که توجه لازم به آنها مبذول میگردد.
مقاله پژوهشی (کمی)
محسن آباده؛ محسن پورخسروانی؛ مهدی کرهانی
چکیده
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین مدیریت استعداد و کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در شهرداری سیرجان بوده است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان شهرداریهای سیرجان که تعداد آنها در سال 1402 به 1206 نفر بالغ گردیده است. از جامعه آماری مزبور ...
بیشتر
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین مدیریت استعداد و کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در شهرداری سیرجان بوده است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان شهرداریهای سیرجان که تعداد آنها در سال 1402 به 1206 نفر بالغ گردیده است. از جامعه آماری مزبور بر اساس جدول کرجسی ومورگان (1970)، نمونهای به حجم 292 نفر تعیین گردیده است که به روش تصادفی طبقاتی و به شیوه سهمیهای متناسب، سهم هر واحد و نیز کارکنان مربوطه مشخص شده است. ابزار گردآوری دادهها، سه پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش (25 سوالی) نیومن (1999)، مدیریت استعداد پرسشنامه (20 سوالی) کیم (2006) و کارآفرینی سازمانی پرسشنامه (24 سوالی) شین (2000) بوده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از معادلات ساختاری ونرم افزار Lisrel انجام گرفته است یافتههای تحقیق حاکی از آن است که: بین مدیریت استعداد و کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
مقاله پژوهشی (کمی)
سعید سلیمانی شیویاری؛ شهلا برجعلی لو
چکیده
امروزه شیوه های اقناعی در زندگی روزمره مردم بسیار رایج است و به عنوان یک ابزار کاربردی برای اینکه افراد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و دنیای اطراف خودشان را درک کنند عمل می کند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر شیوه های اقناعی برند بر صداقت درک شده برند با نقش میانجی ارزش درک شده و نقش تعدیل گر نیاز به شناخت به اجرا درآمد. این پژوهش از نظر ...
بیشتر
امروزه شیوه های اقناعی در زندگی روزمره مردم بسیار رایج است و به عنوان یک ابزار کاربردی برای اینکه افراد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و دنیای اطراف خودشان را درک کنند عمل می کند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر شیوه های اقناعی برند بر صداقت درک شده برند با نقش میانجی ارزش درک شده و نقش تعدیل گر نیاز به شناخت به اجرا درآمد. این پژوهش از نظر ماهیت و محتوا از نوع همبستگی میباشد. در این تحقیق اطلاعات مربوط به پاسخ 384 نفر از مشتریان شهر فرش در سطح شهر تهران جمع آوری شده تا بر اساس آن رابطه بین متغیرها برای آزمون فرضیههای تحقیق بررسی شود. دادههای جمع آوری شده با استفاده از نرم افزارهای SPSS و Smart PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. نتایج این تحقیق نشان داد که ارزش درک شده مشتری در رابطه بین شیوه های اقناعی برند و صداقت درک شده برند نقش میانجی دارد.و همچنین سطح معنی داری ضریب تعدیلگر نیاز به شناخت برابر 371/0 میباشد که نشان از عدم معنیدار بودن این ضریب است(05/0< p). به عبارتی نیاز به شناخت در رابطه بین شیوه های اقناعی برند و صداقت درک شده برند نقش تعدیل گر ندارد.
مقاله پژوهشی (کمی)
مونا سلیمی؛ علی حسنی
چکیده
امروزه با پیشرفت دیجیتال و اینترنت، بازاریابی کلامی بستر جدیدی برای فعالیت پیدا کرده است. در واقع بازاریابی در شبکههای اجتماعی موجب تغییر بازاریابی کلامی شده است. یکی از مهمترین نتایج شبکههای اجتماعی شکلگیری بازاریابی کلامی الکترونیک بین اعضای این شبکهها میباشد که به عنوان یکی از مهمترین کاربردهای این شبکهها مطرح ...
بیشتر
امروزه با پیشرفت دیجیتال و اینترنت، بازاریابی کلامی بستر جدیدی برای فعالیت پیدا کرده است. در واقع بازاریابی در شبکههای اجتماعی موجب تغییر بازاریابی کلامی شده است. یکی از مهمترین نتایج شبکههای اجتماعی شکلگیری بازاریابی کلامی الکترونیک بین اعضای این شبکهها میباشد که به عنوان یکی از مهمترین کاربردهای این شبکهها مطرح میباشد. پدیده گردشگری همواره حائز اهمیت بوده و براساس پیشبینیهای انجام گرفته به سودآورترین صنعت جهان مبدل خواهد شد و در این بین حوزه گردشگری سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش عوامل مؤثر بر بازاریابی کلامی الکترونیک در رشد اقتصاد گردشگری سلامت (مورد مطالعه: شهر شیراز) میباشد. پژوهش توصیفی پیمایشی است. نمونه آماری پژوهش شامل 56 نفر از گردشگران سلامت شهر شیراز بودند، که به صورت غیرتصادفی انتخاب و مصاحبه شدند. دادهها و سناریوها با استفاده از تکنیک نگاشت شناختی فازی تحلیل و مدل پژوهش با استفاده از تحلیل شبکههای اجتماعی طراحی شدند. در این راستا، عوامل متعددی دخیل هستند که از این میان عوامل تبلیغات کلامی کاربران، بهبود تجربه گردشگران و افزایش تعامل با گردشگران به ترتیب بیشترین اهمیت را داشتند؛ زیرا از مرکزیت بیشتری برخوردار بودند. در نهایت با استناد به نتایج به دست آمده پیشنهاداتی مبنی بر توسعه بازاریابی کلامی الکترونیک در رشد اقتصاد گردشگری سلامت (مورد مطالعه: شهر شیراز) ارائه شد.
مقاله پژوهشی (کمی)
مصطفی ترکی؛ امیرحسین مقدس؛ سیاوش علیرضایی
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر مشارکت رسانههای اجتماعی بر مدیریت سبز (مطالعه موردی کارکنان شرکت های صنعتی شهرکرد)میباشد. پژوهش حاضر، از حیث هدف، کاربردی است و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش 3000 نفر از شرکت های صنعتی شهرکرد میباشد که با استفاده از جدول مورگان تعداد 219 نفر به عنوان نمونه ...
بیشتر
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر مشارکت رسانههای اجتماعی بر مدیریت سبز (مطالعه موردی کارکنان شرکت های صنعتی شهرکرد)میباشد. پژوهش حاضر، از حیث هدف، کاربردی است و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش 3000 نفر از شرکت های صنعتی شهرکرد میباشد که با استفاده از جدول مورگان تعداد 219 نفر به عنوان نمونه انتخاب و با روش نمونه گیری تصادفی ساده پرسشنامه بین آنها توزیع گردید.در این پژوهش از پرسشنامه مشارکت رسانه های اجتماعی جهانبانی(1397) و پرسشنامه مدیریت سبز استفاده گردید. جهت تجزیهوتحلیل دادهها و آزمون فرضیهها از نرمافزار اس پی اس اس و پی ال اس استفاده گردیده است. نتایج نشان داد که میزان استفاده از رسانه های اجتماعی، نوع استفاده از رسانه های اجتماعی و میزان اعتماد به کاربران در رسانه های اجتماعی بر مدیریت سبز تاثیر مثبت دارد. این یعنی با دسترسی آسان مردم به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، اینترنت به جزء جدا نشدنی زندگی، تبدیل شده است. شرکت ها به منظور استفاده بهینه از فضای ایجاد شده در تلاش هستند تا از این فرصت به نحو مطلوب و به نفع خود استفاده نمایند و مدیریت سبر را بهبود دهند.
مقاله پژوهشی (کمی)
حسنعلی محمودی
چکیده
خلاقیت و نوآوری و توان کشف فرصت های جدید از بارزترین ویژگی های کارآفرینان است. کارآفرینی در واقع نوعی کنش انسانی می باشد که در عرصه فعالیت اقتصادی به وجود می آید. رقابت در تکنولوژی و تضمین و تداوم حیات و بقا در سازمانها و صنایع نیازمند یافتن راهحلها و روشهای جدید مقابله با مشکلات است که به نوآوری، ابداع، خلق محصولات، فرآیندها ...
بیشتر
خلاقیت و نوآوری و توان کشف فرصت های جدید از بارزترین ویژگی های کارآفرینان است. کارآفرینی در واقع نوعی کنش انسانی می باشد که در عرصه فعالیت اقتصادی به وجود می آید. رقابت در تکنولوژی و تضمین و تداوم حیات و بقا در سازمانها و صنایع نیازمند یافتن راهحلها و روشهای جدید مقابله با مشکلات است که به نوآوری، ابداع، خلق محصولات، فرآیندها و روشهای جدید بستگی زیادی دارد. کارآفرینی در سازمانها و صنایع، شامل پرورش رفتارهای کارآفرینانه در این حوزه است که در آن، مدیران شرایطی را فراهم میکنند تا کلیه کارکنان از روحیه کارآفرینی برخوردار شوند. این پژوهش در صدد شناسایی چالشهای نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در سازمان توسعه تجارت ایران می-باشد و سعی بر آن شده که یک مدل تلفیقی از این مشکلات تحت عنوان موانع کارآفرینی در این حوزه تهیه شود که موانع مورد بررسی شامل آموزش، ویژگیهای مدیران سازمان توسعه تجارت ایران، بُعد زمان و تکنولوژی میباشد. همچنین به بحث درباره برنامههای آموزشی به عنوان یکی از راهکارهای توسعه و ترویج کارآفرینی پرداخته شده است و تلاش گردیده تا اهمیت نقش کارآفرینی و دیدگاه کارآفرینانه در راهاندازی کسب و کار و مدیریت سازمانهای بزرگ نشان داده شود. دادهها با آزمونهای تی استیودنت، آزمون معناداری ضریب همبستگی اسپیرمن (p) و آزمون معناداری بتا (β) و رگرسیون خطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
مقاله پژوهشی (کمی)
بهزاد حقی شیروانه ده؛ یوسف پاشازاده
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی عوامل موثر بر ایجاد و توسعه برند محصولات شرکت پالایش نفت تبریز می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری شامل کارکنان شرکت پالایش نفت تبریز بوده و آمار آنها بر اساس اطلاعات دریافتی حدود 1500 نفر می باشد . نمونه برآورد شده برابر 306 نفر بر اساس فرمول کوکران می باشد ...
بیشتر
هدف اصلی این پژوهش بررسی عوامل موثر بر ایجاد و توسعه برند محصولات شرکت پالایش نفت تبریز می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری شامل کارکنان شرکت پالایش نفت تبریز بوده و آمار آنها بر اساس اطلاعات دریافتی حدود 1500 نفر می باشد . نمونه برآورد شده برابر 306 نفر بر اساس فرمول کوکران می باشد که با روش نمونهگیری تصادفی از جامعه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه ای استاندارد استفاده شد. برای تحلیل فرضیه ها از آزمون رگرسیون گردید. نتایج پژوهش نشان داد که تصویر ذهنی صنعت بر ایجاد و توسعه برند محصولات شرکت پالایش نفت تبریز تاثیرگذار میباشد. تصویر ذهنی از برند و محصول بر ایجاد و توسعه برند محصولات شرکت پالایش نفت تبریز تاثیرگذار می باشد. آگاهی از برند و میراث برند بر ایجاد و توسعه برند محصولات شرکت پالایش نفت تبریز تاثیرگذار می باشد. همچنین، محیط داخلی شرکت و محیط خارجی شرکت بر ایجاد و توسعه برند محصولات شرکت پالایش نفت تبریز تاثیرگذار می باشد.
مقاله پژوهشی (کمی)
فاطمه جمالی؛ عبدالحمید صفایی قادیکلایی؛ حمیدرضا فلاح لاجیمی
چکیده
تضمین کیفیت کالاها به هنگام جابهجایی آن در طول زنجیره تامین همواره مسئلهی مهمی بودهاست. تکنولوژی بلاکچین با ثبت داده، تضمین شفافیت و تغییرناپذیری آن، همواره مورد توجه پژوهشگران در حوزه زنجیره تامین قرار گرفتهاست. در ایران با توجه به رشد روزافزون رقبا در صنایع لبنی، افزایش بهرهوری در زنجیره تامین این صنعت مسئلهای حائز اهمیت ...
بیشتر
تضمین کیفیت کالاها به هنگام جابهجایی آن در طول زنجیره تامین همواره مسئلهی مهمی بودهاست. تکنولوژی بلاکچین با ثبت داده، تضمین شفافیت و تغییرناپذیری آن، همواره مورد توجه پژوهشگران در حوزه زنجیره تامین قرار گرفتهاست. در ایران با توجه به رشد روزافزون رقبا در صنایع لبنی، افزایش بهرهوری در زنجیره تامین این صنعت مسئلهای حائز اهمیت است. هدف از این پژوهش معرفی عوامل موثر در پیادهسازی بلاکچین در صنعت فراوردههای لبنی و همچنین بررسی روابط ساختاری آنها است. به این منظور، پس از استخراج عوامل از ادبیات تحقیق، میزان موثر بودن آن توسط تکنیک دلفی فازی تعیین شد. از 39 شاخص استخراجشده، 27 شاخص در تحقیق باقی ماندند و با تکنیک دیمتل فازی تردیدی تحلیل شدند. مطابق با نتایج تحلیل دیمتل فازی تردیدی، درنظرگرفتن میزان بلوغ فناوری بلاکچین موثرترین عامل و ایجاد سرعت تاثیرپذیرترین عامل برای پیادهسازی بلاکچین در صنعت موردنظر هستند. نتایج این تحقیق به کسانی که قصد پیاده سازی بلاکچین در شرکت فراورده های لبنی دارند کمک می کند تا عواملی که باید برای این کار درنظر بگیرند را به خوبی بشناسند. مطالعات محققان بعدی می تواند با مدلسازی یا ارائه ی نحوه ی پیاده سازی این تکنولوژی در صنعت موردنظر ، دستیابی به این هدف را تسهیل کند. همچنین محققان می توانند حوزه های متفاوت کاربردی برای پیاده سازی بلاکچین مورد بررسی قرار دهند.
مقاله پژوهشی (کمی)
زهره خواجه سعید؛ جلال ستاری
چکیده
در صادرات یکی از جذابترین روشهای ورود به بازارهای خارجی برای شرکتهای کوچک و متوسط میباشد. آنچه در این میان مهم است بررسی عوامل مؤثر بر صادرات و تعیین متغیرهای مهم و سپس سیاستگذاری مناسب براساس نتایج حاصل از تحقیق و توسعه صادرات کالا و خدمات میباشد. پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد مالی شرکت های ...
بیشتر
در صادرات یکی از جذابترین روشهای ورود به بازارهای خارجی برای شرکتهای کوچک و متوسط میباشد. آنچه در این میان مهم است بررسی عوامل مؤثر بر صادرات و تعیین متغیرهای مهم و سپس سیاستگذاری مناسب براساس نتایج حاصل از تحقیق و توسعه صادرات کالا و خدمات میباشد. پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد مالی شرکت های صادراتی صورت پذیرفته است. جامعه آماری را شرکتهای صادراتی کوچک و متوسط تشکیل میدهند. دادههای تحقیق از طریق پرسشنامه در میان340 شرکت فعال که در حوزه بینالملل این صنعت فعالیت دارند، از طریق کانالهای ارتباطی مجازی گردآوری گردید و حدود 150 شرکت به عنوان نمونه براساس فرمول کوکران و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده، به گویههای پرسشنامه پاسخ دادند. سپس دادههای این پرسشنامهها استخراج و با استفاده از نرمافزار spss و روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار اسمارت پی.ال.اس. تجزیه و تحلیل شدند. بررسی نتایج این تحقیق نشان داد که منابع مالی، منابع اطلاعاتی و منابع رابطه ای بر عملکرد مالی شرکت های صادراتی تأثیر معناداری دارد.
مقاله پژوهشی( کیفی )
محمدامین رشیدی؛ محمدمبین شفیعی ناطق؛ سروش شایگان نریمان
چکیده
تحول دیجیتال در سالهای اخیر بسیاری از صنایع را دگرگون ساخته است. از پیامدهای تحول دیجیتال میتوان به تغییر ساختارها، رویهها و فرآیندها اشاره کرد. موج تحول دیجیتال صنعت بانکداری را نیز دچار تغییرات اساسی نموده است. بانکداری دیجیتال به ارائه خدمات بانکی بر بستر فناوریهای دیجیتال گفته میشود. صنعت بانکداری ایران در سالهای اخیر ...
بیشتر
تحول دیجیتال در سالهای اخیر بسیاری از صنایع را دگرگون ساخته است. از پیامدهای تحول دیجیتال میتوان به تغییر ساختارها، رویهها و فرآیندها اشاره کرد. موج تحول دیجیتال صنعت بانکداری را نیز دچار تغییرات اساسی نموده است. بانکداری دیجیتال به ارائه خدمات بانکی بر بستر فناوریهای دیجیتال گفته میشود. صنعت بانکداری ایران در سالهای اخیر به سمت خدمات دیجیتال روی آورده است و میتوان این صنعت را یکی از صنایع پیشرو در کشور دانست. با این حال موانع ورود استراتژیکی در راه بانکها برای پیوستن به موج تحول دیجیتال وجود دارد و بعضاً آنها را از پیوستن به این موج باز میدارد. پژوهش حاضر با استفاده از روش فراترکیب موانع ورود استراتژیک به صنعت بانکداری دیجیتال در ایران را بررسی میکند. این پژوهش در یک بازه ده سال از سال 1391 تا 1401 پژوهشهای صورت گرفته در این حوزه را بررسی و مهمترین موانع ورود استراتژیک به صنعت بانکداری دیجیتال را استخراج نموده است. بررسی پژوهشها نشان میدهد که موانع ورود استراتژیک به صنعت بانکداری دیجیتال در ایران به دو دسته کلی «درونی» و «بیرونی» تقسیم شده و عواملی نظیر: موانع فرهنگی، مدیریتیف فناوری، مالی، سیاسی-حقوقی و مهارتی در بر آن اثرگذار هستند.
مقاله مروری
مهدی اجلی؛ علی سوری
چکیده
اینترنت به عنوان یک اختراع انقلابی، همیشه در حال تبدیل شدن به نوع جدیدی از سختافزار و نرمافزار است که آن را برای هرکسی غیرقابل پیشگیری میکند. نوع ارتباطی که امروزه دیده میشود، انسان به انسان یا انسان با دستگاه است، اما اینترنت اشیا آینده بزرگی را برای اینترنت که در آن نوع ارتباط ماشین به ماشین است، نوید میدهد. اینترنت اشیا ...
بیشتر
اینترنت به عنوان یک اختراع انقلابی، همیشه در حال تبدیل شدن به نوع جدیدی از سختافزار و نرمافزار است که آن را برای هرکسی غیرقابل پیشگیری میکند. نوع ارتباطی که امروزه دیده میشود، انسان به انسان یا انسان با دستگاه است، اما اینترنت اشیا آینده بزرگی را برای اینترنت که در آن نوع ارتباط ماشین به ماشین است، نوید میدهد. اینترنت اشیا به عنوان پارادایمی تعریف میشود که در آن اشیاء با حسگرها، محرکها و پردازندهها با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند تا هدفی معنادار داشته باشند. مدیریت منابع انسانی یک رویکرد سیستماتیک است که شیوههایی را برای پشتیبانی از تمام جنبههای چرخه زندگی کارکنان، از استخدام تا خروج، ارائه میدهد. این مقاله به بررسی تاثیر اینترنت اشیا بر مدیریت منابع انسانی در انقلاب صنعتی چهارم و تلاش برای توسعه یک چارچوب برای درک آن پرداخته است . نتایج بررسی نشان داد که در طول انتقال گردش کار به یک گردش کار دیجیتالی و ساده، نیاز به اندازه گیری مزایای راه حلهای داخلی و برون سپاری برای مدیریت پرسنل وجود دارد. اینها پارامترهایی هستند که می توانند هزینه های راه حل داخلی یا راه حل مدیریت سرمایه انسانی مبتنی بر ابر را از طریق سنجیدن هر دو گزینه به طور عینی توجیه نمایند. این شاخص های کلیدی عملکرد عبارتند از گردش کار، انعطاف پذیری، مسئولیت و مقرون به صرفه بودن. گردش کار فرآیند تداوم در ورودی-خروجی در شرکت است که گاهی اوقات می تواند فشرده شود. بدون کمک اتوماسیون، تنظیم این موارد به دلیل تکراری بودن مستعد اشتباه هستند.
مقاله پژوهشی (کمی)
ابراهیم بهرامی نیا؛ سید روح اله وحدتی پور؛ سید حسین ایزدی
چکیده
هدف تحقیق حاضر نیازسنجی و اولویتبندی آموزشی و اقتصادی سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد میباشد. دادههای تحقیق با استفاده از روش سلسلهمراتبی تحلیل شد. جامعه پژوهش شامل کلیه سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد که بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این تعداد ...
بیشتر
هدف تحقیق حاضر نیازسنجی و اولویتبندی آموزشی و اقتصادی سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد میباشد. دادههای تحقیق با استفاده از روش سلسلهمراتبی تحلیل شد. جامعه پژوهش شامل کلیه سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد که بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این تعداد به 200 نفر میرسد. روش نمونهگیری به صورت نمونهگیری در دسترس میباشد. بر اساس یافتههای تحقیق مهمترین عوامل موثر در اولویتبندی آموزشی سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب از قویترین عامل تا ضعیفترین عامل عبارتاند از: آموزش روشهای صحیح برقراری ارتباط با گردشگر، آموزش حذف پندارهای نادرست در مورد گردشگری، آموزش راهکارهای صحیح سرمایهگذاری در بخش گردشگری، آموزش مبانی اقتصادی گردشگری، آموزش مستمر و متناوب جهت آموزش اصول گردشگری، ایجاد نظام آموزشی موثر و کارا به منظور شناخت نیازهای استراتژیک صنعت گردشگری، آموزش بیمهای و مالیاتی بخش گردشگری، آموزش مبانی حقوقی گردشگری. مهمترین عوامل موثر در اولویتبندی اقتصادی سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب از قویترین عامل تا ضعیفترین عامل عبارت اند از: درآمدزایی در بخش گردشگری ورزشی، درآمدزایی در بخش حمل و نقل و هتلینگ گردشگری، درآمدزایی در بخش توریسم درمانی، درآمدزایی در بخش صنایع دستی گردشگری، درآمدزایی در بخش تفریحی گردشگری، درآمدزایی در بخش بومگردی گردشگری، درآمدزایی در بخش گردشگری فرهنگی و مذهبی، درآمدزایی در بخش گردشگری طبیعی.می باشد.